Значення кредитного модулю полягає в освоєнні студентами основних теоретичних та емпіричних напрямків вивчення девіацій в сучасному світі, розширення та поглиблення знань в галузі соціальних девіацій, оволодіння навичками соціологічних методів їх вивчення. Соціологія девіантної поведінки в першу чергу пов’язана з такими кредитними модулями робочого навчального плану як історія соціологічної думки, а також з дисциплінами методологічного спрямування.

 

2. Мета та завдання кредитного модуля

2.1. Метою кредитного модуля «Соціологія девіантної поведінки» є формування у студентів здатностей проводити аналіз соціальних девіацій – явища, яке має тісний зв’язок зі станом аномії в суспільстві, розкривати зміст основних проявів девіантної поведінки в сучасному суспільстві, виявляти засоби протидії соціальним відхиленням.

2.2.   Основними завданнями вивчення кредитного модуля «Соціологія девіантної поведінки» є :

- сформувати уявлення про основні соціологічні теорії, що пояснюють девіантну поведінку в суспільстві;

- сформувати уявлення про зв’язок і взаємодію об’єктивних і суб’єктивних чинників девіантної поведінки;

-  виявити специфіку соціологічного аналізу агресії як соціального явища, основних відмінностей між різними видами агресії;

- оволодіти ключовими поняттями, які складають каркас теорій девіантної поведінки: соціальний контроль, соціальна норма, соціальна санкція, конформізм, конформність, девіація, девіантна субкультура, девіантна соціалізація, сірі девіації, світлі девіації, темні девіації, позитивні та негативні девіації та ін.;

- розкрити зміст і основні напрямки сучасних профілактичних технологій негативним девіантним явищам.

Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти після засвоєння навчальної дисципліни мають продемонструвати такі результати навчання:

знання:

1. зміст і специфіка теорії девіантної поведінки як спеціальної соціологічної теорії;

2. теоретичні напрямки у вивченні девіантної поведінки, основні категорії аналізу, що застосовуються у вивченні девіацій різними науковими школами;

3. найбільш поширені прояви сучасних соціальних відхилень;

уміння:

  1. орієнтуватися в особливостях сучасних проявів девіантної поведінки;
  2. порівнювати основні соціологічні теорії, що вивчають девіантну поведінку;
  3. на прикладі проведених соціологічних досліджень в галузі соціальних девіацій, розробляти власний дослідницький інструментарій зі збору інформації щодо проблемного поля соціології девіантної поведінки;
  4. аналізувати застосування різноманітних програм профілактики найбільш поширених серед молоді і підлітків форм девіантної поведінки;

досвід:

  1. опанування соціологічними методами різноманітних явищ девіації;
  2.  розробка програм профілактики найбільш поширених форм девіантної поведінки.

    Значення кредитного модулю полягає в освоєнні студентами основних теоретичних та емпіричних напрямків вивчення девіацій в сучасному світі, розширення та поглиблення знань в галузі соціальних девіацій, оволодіння навичками соціологічних методів їх вивчення. Соціологія девіантної поведінки в першу чергу пов’язана з такими кредитними модулями робочого навчального плану як історія соціологічної думки, а також з дисциплінами методологічного спрямування.