Метою освітньої компоненти є засвоєння студентами знань особистість як
суб’єкта та об’єкта соціальних відносин, соціальні фактори освіти та культури.
Навчальна дисципліна належить до циклу професійної підготовки. Дисципліна
«Соціологія особистості, освіти та культури» пов’язана з навчальними дисциплінами
«Соціологія молоді та сім’ї», «Загальна соціологія», «Історія соціології», враховуючи, що
дані дисципліни передбачають вивчення спеціальних та галузевих соціологічних теорій.
Завданням дисципліни є формування у студентів здатностей аналізувати
особистість з огляду на її формування та реалізацію в модерному соціумі, вміння
апелювати до соціологічних підходів до проблем освіти, аналізувати сучасну культуру як
соціальне явище.
Студенти будуть використовувати соціологічні поняття та теорії, надані
викладачем на лекціях, для аналізу парадигм соціології особистості, сучасних
соціологічних підходів до освіти та культури. Також увага буде приділена груповим
дискусіям на семінарських заняттях щодо мотиваційної сфери особистості, типологій
особистостей, основних підходів у соціології освіти, сутнісних рис масової та елітарної
культури.
У контексті самостійної роботи студентам пропонується обрати сучасну або
історичну особистість, відому постать, та проаналізувати її з точки зору певного
теоретичного підходу соціології особистості. Семестрова атестація з дисципліни
передбачає залікову контрольну роботу з відповідями на питання лекційних та
семінарських занять, або зарахування отриманих в процесі навчальних занять балів
“автоматом”, за умови виконання домашньої контрольної роботи та інших умов
підсумкового контролю.
- Teacher: Андрій Владиславович Багінський
- Teacher: Олексій Юрійович Баханов