Метою освітньої компоненти є набуття знань щодо ролі молоді та сім’ї у у сучасному суспільстві. Навчальна дисципліна належить до циклу професійної підготовки. Дисципліна «Соціологія молоді та сім’ї» пов’язана з навчальними дисциплінами «Соціологія особистості, освіти та культури», «Загальна соціологія», «Історія соціології», враховуючи, що дані дисципліни передбачають вивчення спеціальних та галузевих соціологічних теорій. Завданням дисципліни є формування у студентів здатностей аналізувати молодь як особливу соціально-демографічну групу її специфіку, шляхи соціалізації, кризові періоди розвитку, проблеми; розуміти сучасні дослідження і тенденції розвитку сім’ї; виявляти функції сім’ї як соціальної групи та інституту та загальні і специфічні моделі сімейної поведінки. Студенти будуть використовувати соціологічні поняття та теорії, надані викладачем на лекціях, для аналізу соціології молоді як галузевої соціологічної теорії, історії ідей про молодь у наукових концепціях, соціального статусу молоді в сучасному суспільстві та його динаміки, теорії поколінь. Також увага буде приділена груповим дискусіям на семінарських заняттях щодо молодіжних субкультур, форм девіантної поведінки молоді, ролі молодіжного покоління у політиці, економічній діяльності та бізнесу. Соціологія сім’ї буде розглянута в аспекті типів сучасних шлюбів, моделей сімейної поведінки, подружніх ролей та кризових явищ у сучасній родині. У контексті самостійної роботи студентам пропонується обрати художній твір (фільм, книгу, виставу) і проаналізувати його з точки зору теорій соціології молоді та/або соціології сім’ї і презентувати результати на одному з семінарських занять. Семестрова атестація з дисципліни передбачає залік у формі письмової роботи з відповідями на питання лекційних та семінарських занять.