до робочої програми дисципліни Фізика
Курс загальної фізики розрахований на два семестри і складається з 9 кредитів:
МЕХАНІКА,ЕЛЕКТРИКА І МАГНЕТИЗМ,ХВИЛІ,ОПТИКА,АТОМНА ФІЗИКА.
Основні підручники: Савельєв І.В. Курс загальної фізики т.1-3
Курс фізики т.1-3
Додаткові: Яворський, Детлаф Курс фізики.Задачник: Іродів І.Є. Задачи з загальної фізики
Фізика - є наука, що вивчає найпростіші і разом з тим найбільш загальні закономірності явищ природи, властивості і будова матерії, і закони її руху.Основний метод вивчення природи - експериментальний. Це означає, що вчений виявляє за допомогою вимірювань зв'язок між різними фізичними величинами, які ми вводимо для опису навколишнього нас середовища. Потім вчені переводять усе це мовою математики: формується математична модель даного фізичного явища. Крім цього методу, існує ще два - теоретичний і метод комп'ютерного моделювання. Всі вони доповнюють один одного.Тому завдання фізики полягає в тому, щоб створити в нашій свідомості таку картину фізичного світу, яка найбільш повно відображає властивості його і забезпечує такі співвідношення між елементами моделі, які існують між елементами зовнішнього світу.Отже, фізика створює модель оточуючого нас світу і вивчає її властивості. Але будь-яка модель є обмеженою. При створенні моделей того чи іншого явища приймаються до уваги тільки суттєві для даного кола явищ властивості і зв'язки.Фізичні моделі є математичними, але не математика є їх основою. Кількісні співвідношення між фізичними величинами з'ясовуються в результаті вимірювань, спостережень і експериментальних досліджень і лише виражаються мовою математики. Однак іншої мови для побудови фізичних теорій не існує.Головна мета курсу - познайомити студентів насамперед з основними ідеями і методами фізики. Особливу увагу звернуто на роз'яснення сенсу фізичних законів і на свідоме застосування їх. Незважаючи на порівняно невеликий обсяг, курс містить виклад всіх питань вчення про електрику, знання яких необхідно для вивчення теоретичної фізики та інших фізичних дисциплін. Виклад ведеться в Міжнародній системі одиниць (СІ) однак, так як до останнього часу в теоретичній фізиці застосовується гауссова система одиниць, читач знайомиться і з цією системою.
SUMMARY
General Physics course is designed for 2 semester and consists of 9 credits:
Mechanics, electricity and magnetism, waves, optics, atomic physics.
Basic textbooks: Savelyev IV Course of general physics t.1-3
The course of physics t.1-3
More: Jaworski, Detlaf course of physics. Books of problems: Herod IE Tasks of general physics
Physics - a science that studies the simplest and yet the most common patterns of natural phenomena, properties and structure of matter and the laws of motion. The basic method of studying nature - experimental. This means that scientists detected by measuring the relationship between different physical quantities, which we are introducing to describe our environment. The researchers then transferred all the language of mathematics, formed mathematical model of a physical phenomenon. In this method, there are two - theoretical method and computer simulation. They complement each other. The task of physics is to create in our minds a picture of the physical world, which best reflects its properties and provides such relationships between model elements that exist between the elements of the world. Consequently, the physics model creates the world around us and exploring its properties. But any model is limited. When creating models of a phenomenon are taken into account only essential for the range of phenomena properties and relations .Fizychni models are mathematical, but math is their basis. The quantitative relationship between physical quantities being investigated as a result of measurements, observations and experimental studies, and only expressed in the language of mathematics. However, a language for constructing physical theories exist. The main objective of the course - first of all introduce students to the basic ideas and methods of physics. Particular attention is paid to clarify the meaning of physical laws and the conscious use of them. Despite the relatively small amount, the course contains a summary of all the issues the study of electricity, knowledge of which is necessary to study theoretical physics and other natural sciences. The presentation is in the International System of Units (SI) but, as until recently in theoretical physics apply Gaussian system of units, and the reader is familiar with this system.
Аннотация к рабочей программе дисциплины «Физика»
1. Место дисциплины в структуре основной образовательной программы, в модульной структуре ООП
Дисциплина «Физика» включена в базовую часть профессиональную цикла ООП. К исходным требованиям, необходимым для изучения дисциплины «Физика», относятся знания, умения и виды деятельности, сформированные в процессе изучения физики в средней общеобразовательной школе.
Дисциплина «Физика» является основой для осуществления дальнейшей профессиональной деятельности.
Дисциплина «Физика» является самостоятельной дисциплиной.
2. Цель изучения дисциплины
Целью курса является усвоение студентами научной информации по основным разделам физики, овладение теоретическими и экспериментальными методами решения физических задач, овладение знаниями об основных понятиях, экспериментальных фактах, законах, теориях и их практическом применении, формирование современной физической картины мира как части естественнонаучной, выработка у студентов навыков самостоятельной учебной деятельности.
3. Структура дисциплины
Механика.. Электричество и магнитизм. Оптика. Квантовая физика.
4. Основные образовательные технологии
В процессе изучения дисциплины используются не только традиционные технологии, формы и методы обучения, но и инновационные технологии, активные и интерактивные формы проведения занятий: лекции, семинарские занятия, консультации, самостоятельная и научно-исследовательская работа, лекции с элементами проблемного изложения, тестирование, решение ситуационных задач, дискуссии.
5. Требования к результатам освоения дисциплины
Процесс изучения дисциплины направлен на формирование следующих общекультурных и профессиональных компетенций:
- способностью использовать в познавательной и профессиональной деятельности базовые знания в области математики, физики и других естественных наук (ОК 1),
- способностью использовать базовые теоретические знания для решения профессиональных задач (ПК 1),
- способностью применять на практике базовые профессиональные навыки (ПК 2),
- способностью использовать специализированные знания в области физики для освоения профильных физических дисциплин: основы гидродинамики, электродинамика, статистическая физика (ПК 4).
В результате изучения дисциплины у студентов должны быть сформированы следующие знания, умения и навыки:
· знание физических законов и явлений;
· умение объяснять физические явления;
· умение раскрывать в конкретных случаях ограниченность знаний, выделять существенные стороны рассматриваемой физической проблемы, абстрагируясь от несущественных сторон;
· навыки рациональной записи условий задачи;
· умение раскрывать физический смысл задачи и вводить упрощающие условия;
· умение решать физические задачи разными способами;
· навыки проведения анализа, исследования и оценки полученных в процессе решения задачи результатов.
6. Общая трудоемкость дисциплины
5 кредитов
7. Формы контрол Промежуточная аттестация: экзамен.
- Учитель: Олена Володимирівна Дімарова